Annika

Jag heter Annika Brage, är producent, kursförfattare samt kursledare i och ägare av Familjehemsskolan.

Familjehem sedan 2008 med placeringar från både kommuner och organisation. Egen företagare sedan 2007 som webbdesigner och sedan 2010 i både webb-, konsult- och djurbranschen. Var anställd inom Göteborgs Stad från 1988, bland annat länge inom socialtjänsten, i fackförvaltningar och bolag. Sade upp mig 2011 och arbetade då som chef.

Arbetade fackligt på heltid i 11 år för Vision mellan åren 1995-2006, både lokalt och nationellt. Var ledamot i Gymnasiestyrelsen i Västra Götaland, som drev sju naturbruksgymnasier och en biologisk yrkeshögskola, åren 2007-2010. Webb- och IT-konsult inom familjehemsbranschen sedan 2019. Plus lite andra uppdrag här och där.

Positiv och nyfiken med ett stort rättvisepatos. Två fina vuxna barn, tre härliga barnbarn och tre underbara extrabarn hemma.